Lange lijnen en eindelijk beweging in het landschap Van Ospen naar Kinrooi (B) 27 km

21 maart 2017 - Kinrooi, België

Toen ik na een goed ontbijt (met een gebakken eitje) vertrok  uit Ospen zag het er nog somber uit. Het had nog wat gemiezerd voordat ik de tas ingepakt had en betaald en de deur achter me dicht kon trekken. Op naar Ohe en Laak daar had ik een hotelletje in een molen uitgezocht. Dat was wat korter dan Roosteren dat eerst het doel zou zijn. Eerst naar de Noordervaart daar ben ik verkeerd afgeslagen;daar kwam ik na 15 minuten achter; dan maar terug. Maar op de heenweg had ik goedendag gezegd tegen een man die in zijn tuin aan het werk was. Toen ik weerom kwam, hebben we een praatje gemaakt. Hij was erg jaloers op mij; zou het zo zelf willen doen maar ja ik heb niet zomaar 3 maanden vrij! Hem het Logadres gegeven.. Weer een fan erbij!

Dan verder via de route van der routeplanner.. Blijkt er een bruggetje voor 3 dagen niet toegankelijk te zijn (van 20-23 maart Hoe kom je erop) Onder het plastic, waar het bruggetje mee afgedekt was, me doorgewurmd en dan gewoon door. Wat handig als je loopt!!

Verder met een lange wandeling langs het kanaal van Nederweert naar Vessem. Jaja je loopt in Nederland waterland. Dat zal je weten ook en die kanalen zijn echt langs een lineaal ontworpen.

Van Ospel tot bijna in Ell loop ik langs het kanaal. In Ell is meteen bij het gemeentebord een uitspanning "de prairie" Zaal voor fanfare, feesten en alles dat je maar verzinnen kunt en ook nog eens touristinformation!! Het zonnetje schijnt op het terras dus ik zak er lekker neer!! Heerlijke espresso!! Pluim.

Dan op naar Hunsel. Als ik Ell uitloopt komt me een gele ford ka voorbij en even verderop draait deze om en komt terug naar mij toe, ik denk eerst; ik heb toch alles ingepakt op het terras?? Maar dan gaan de alarmlichten aan. En stop de Ka vlak voor mij, raampje gaat omlaag en ik krijg de vraag: Volg je het Jacobspad?? Ik ben volkomen verrast. Het Jacobspad hier? Ja hoor op een lantaarnpaal verderop terug (waar ik net niet langs ben gekomen} zou een embleem moeten staan. Je weet wel zo'n schelp. Je loopt hier met zo'n grote rugzak dus ik dacht die loopt naar Compostella. Ben zelf ook aan het trainen. Maar ik ben op weg naar Rome!

Wat gegevens uitgewisseld en zij rijdt weer door naar haar werk.. Weer een fan erbij!

Nadat ik voor Hunsel (ook een zaligheid? (Maarten??))) nog wat fotoos heb genomen van de Polen die asperges steken door naar Ittervoort. Naast het feit dat ik Belgisch grondgebied betreedt, begint ook nu het landschap langzaam te golven en hoogteverschillen te vertonen. Nog een stukje langs de Maas en dan ben ik in Ohe en Laak. Maar ojee het pontje vaart niet.., waar het bruggetje mee afgedekt was, vanaf april. Gelukkig zit er een hotel met restaurant en terras bij de aanlegplaats van het fietspontje.. Kamer genomen en lekker een biertje gepakt. Morgen zien we wel waar we naar toe lopen.. Nu eerst eten!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joke:
    21 maart 2017
    Het Hans ik was het in de gele ford ka. Ik was idd op weg naar mijn werk in Hunsel, daar werk ik op de golfclub in de horeca. Leuk dat ik je heb gevonden op reisblogger. Ik zit ook op reisblogger. Zoals je ziet heb ik mijn woord gehouden en ga je volgen. Super leuk om jou gesproken te hebben al kennen we elkaar niet. Maar pelgrims zijn nou eenmaal een familie. Ik wens je een veilige trip te voet naar Rome.
  2. Joke:
    21 maart 2017
    Mijn gele ford ka heeft wel indruk gemaakt
  3. Joke:
    Haha.....Goede nachtrust
  4. Hans:
    21 maart 2017
    ps geef je reislog door kan ik jou volgen!!
  5. Maarten:
    21 maart 2017
    Hulsel, Hans, Hulsel is een der 8.
    De 8 zaligheden zijn: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Acht_zaligheden_(Brabant)

Veel succes en ik blijf t met veel plezier volgen,
    Als immer,
    M te E
  6. Joke:
    Jokesmit.reislogger.nl
    Ik ben nog in voorbereiding en miet het voorlopig in etappes doen ivm dat ik nog werk.