Auckland verkennen

1 januari 2024 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Na een lekker ontbijt met gepocheerd ei gaan we op pad. Vandaag willen we het centrum van Auckland bezoeken, wat gisteren niet lukte. Van Auckland moet je geen Europese verachting hebben: een mooie oude stad. Nee Auckland is modern en heeft een zakelijke kern met wolkenkrabbers. De stad ligt op verschillende uitgedoofde vulkanen en is daardoor heuvelachtig. Voor ons geen probleem, maar de luchtvochtigheidsgraad is hoog, dus flink zweten en dus ook sprakling water drinken. We vinden de haven en het winkelgebied. Het is er druk. In de haven ligt het cruise schip Queen Elizabeth en De winkelstraat heet Queen Street. Daar vergaap je je aan de dure winkels. Bij het Maritiem museum drinken we lekkere koffie buiten op het plein en bekijken alles wat voorbij komt: wandelaars, veel in korte broek, mensen op elektrische steps en fietsers op e-bikes. In onze ‘eigen wijk’ Ponsonby drinken we een biertje met een olijfje en zoute amandelen. Dan ineens barst de regen los. Gelukkig zitten we onder een afdak. De rest van de dag blijft het regenen, soms zelfs hard. Zaten we gistermiddag heerlijk op ons eigen terras bij de kamer, nu zitten we in de huiskamer van de B en B. Een plekje in een restaurant zoeken is een opgave in de regen. Het is oudjaarsdag en alles is vol. Trouwens de hele dag geen vuurwerk gehoord. Bij de Vietnamees kunnen we onder het afdak zitten. We praten over de hoogte punten van het afgelopen jaar en dat zijn er veel! Op 5 december werd ons derde kleinkind geboren: Julie. Terug op de kamer zijn we niet echt in de oud en nieuwsfeer en besluiten 12.00 niet af te wachten en gaan slapen. Hé toch ergens vuurwerk, maar daarvoor stappen we ons bed niet uit. (L)

1. Jorina:
    1 januari 2024
    Gelukkig nieuw jaar! Nu kan jullie avontuur echt beginnen