vliegreis en eerste indrukken

30 december 2023 - Auckland, Nieuw-Zeeland

En dan is het zover. Tassen gepakt, Zorro geknuffeld en dan trekken we de deur achter ons dicht. We lopen naar de tramhalte. Bij de schuur denken we beide nog even terug aan het afscheid dat we namen toen H op voetreis naar Rome ging. Nee nu maar geen foto..

Bij de tram staan we even te wachten en dan de eerste overstap op de trein naar Schiphol. De incheck was al snel te vinden en we konden alleen maar inchecken voor de KLM, maar de bagage zou doorgaan naar Auckland…

Tijdens de koffie en het wachten hoort Liesbeth opeens een bekende taal. Zit naast ons een Deense familie. We praten over Deense series (Carmen Curlers) en andere. Zij waren in transit van Costa Rica en thuis. Zo gaat de tijd snel.

De KLM vlucht verliep voorspoedig alleen bij het opstijgen wat last van de sterke wind. Een gezellige purser gaf ons wat extra aandacht. Elias gaf ons een tweede extra kop koffie en wat extra lekkers.

In Sjanghai hangt mist; die zou voor vertraging kunnen zorgen, maar deed dat bij de landing niet. Snel het vliegtuig uit en op zoek naar de bagage (want die zou toch niet doorgezet worden hoorden we in het vliegtuig) en dan zoeken naar de naar de transit, nadat er veel controles waren, waarbij we van loket naar loket werden verwezen dan wel geleid. Alles ging alsof we in China zouden blijven. Dus dan naar het vertrek, maar waar… Ook dat leverde wat moeilijkheden op. Leuk dan de saamhorigheid van de verschillende mensen van dezelfde vlucht. Gedeelde smart is halve smart.. Alle controles vinden dan weer plaats. Als we in het vliegtuig zitten en we zouden kunnen vertrekken, blijven we nog meer als een uur staan omdat door de mist (Smog) het onduidelijk is of en waar we in de vertreklijn terecht komen. Na een uur eindelijk de lucht in; het 2e deel van de reis is gestart.
Het uurtje wordt snel ingehaald. Om 7 uur ’s ochtends landen we in Auckland. We zijn 12 uur vooruit gereisd in de tijd.
Met een eigen Shuttlebus worden we naar ons hotel gebracht, door een chauffeur die met een NL vrouw is getrouwd. Gezellig..
Dat “Links” rijden in NZ maken we zo voor de eerste keer mee. Rijden we nu wel op de juiste strook ? 3-4 banen .. een hulp is de vluchtstrook en de middenberm, maar ook hier zijn afslagen etc…
Als we op Ponsonby road rijden geeft de chauffeur aan dat hier zeer veel goede eetgelegenheden zijn met enorm veel verschillende keukens. Aangezien we in een zijstraat zitten kunnen we hier ons hart ophalen.

We hebben een gezellige B&B in een rustige wijk en worden zeer gastvrij onthaald.

Om de jetlag te bestrijden nemen we eerst een lekkere verkwikkende douche; vervolgens gaan we wandelen. We verkennen de stad, genieten van een lekkere koffie; eten in het nieuwe dagritme lekker op een terras en daarna gaan we op ons eigen fleurige terras bijkomen van de reis. Eten als afsluiting van de eerste dag in NZ erg lekker op de Ponsonby road. De eerste dag NZ zit erop. (H)

1. Bianca kloos:
    31 december 2023
    Fijn dat jullie veilig zijn aangekomen, nu gaat de vakantie echt starten!
  2. Luit:
    31 december 2023
    Lekker Hans en Liesbeth, geweldige ervaring! Nu al en er komt nog veel meer.
  3. Jeannet Rensema:
    31 december 2023
    Leuk om dit te lezen Liesbeth!
    En een geweldige start van het nieuwe jaar.
    Jalours!!
  4. Linda:
    31 december 2023
    HOI Hans en Liesbeth, fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen in Nieuw Zeeland, en al enige leuke ervaringen met ons deelde.. En inmiddels al enige uren het begin 2024 hebben gevierd.. Gelukkig nieuw jaar dus... geniet van de weken ik blijf jullie volgen liefs Linda en Zorro
  5. Jeannette de Graaf:
    6 januari 2024
    laat met lezen, maar heel leuk jullie te volgen.