"4X4" een (rust)dagje in Richmond, na alle Awesome gebeurtenissen

23 januari 2024 - Nelson, Nieuw-Zeeland

We nemen een breakfast bij de B&B. Wat een tegenvaller, 2X30NZ$ voor 2 sneetjes eigengebakken brood, wat kleine bakjes met jam, perensap van de buurman (volgens ons uit een pak) Nee dit was zonder moeite het slechtste ontbijt tot dusver.
We hebben besloten om naar Richmond te lopen. Zou een mooie route zijn en met 4 km heen en 4 km terug leuk om te doen. Kunnen we een beetje bijkomen van de voorgaande dag.

De Hillstreet waaraan onze B&B ligt, loopt langs de bergrug naar het begin van de Queenstreet (de hoofdstraat van Richmond) dus dat zouden we moeten kunnen lopen. Maar met de auto was al gebleken dat de Hillstreet geen echt doorlopende straat was. En dat klopte ook. Een aantal villaeigenaren had de weg ingenomen voor hun eigen oprijlaan en no exit neergezet.
Nu zijn we “no exit” al vaker tegengekomen. En dat leverde met de auto vaak wat moeilijke manoeuvres op. Maar te voet zou dat toch wel kunnen. Dat was het ook. Aan de Hillstreet lagen keurig een aantal villaparkjes (Seaview terrace etc als namen van een weg met een 4-10-tal villaas. De grond moet hier niets kosten, percelen van minimaal een voetbalveld met een bungalow erop. En mooi aangelegde tuinen. Hier heb je echt een motormaaier waar je op kan zitten nodig om de resterende grasvlakte kort te houden.
We zien op een kilometer afstand de zee en de StateHighway, mooie wandeling. Het is alleen wel erg warm en zonnig.
Dan komen we bij de Queen street aan, Daar hadden we gisteren en eergisteren al gegeten. Nu zouden we de winkels eens gaan bekijken en de Mall, een overdekte airco winkelcentrum.

Erg leuk allemaal. We drinken wat en ik leg in een telefoonwinkel mijn probleem voor wat ik had met het niet kunnen bellen. Wordt er meteen een simkaart voor 49$ aangegeven als oplossing. Dat wil ik niet. Maar na een kwartiertje ben ik om. Een E-sim op de telefoon en meteen lopen de mailtjes en meldingen binnen. Ook het bellen met een NZ nummer blijkt snel te gaan. Dat voorkomt verder een hoop problemen omdat er nogal eens wat een dag van te voren bevestigd moet worden.
Al die tijd zat Liesbeth op een terras op mij te wachten (Zou zo weer terug zijn…)
We lopen de straat nog een eindje uit en gaan lunchen.
Daarna weer terug omhoog, mijn mapsme geeft nu een leuke weg terug aan. Door het park, langs een klein stroompje snijden we een stuk van de hoek tussen Hillstr en Queenstr af. Leuk voor vanavond, want zo is het lopen naar het avondeten wel goed te doen.
We schrijven ons reisblog Liesbeth leest verder in haar boek en zo komen we de middag verder door totdat het tijd wordt voor de warme maaltijd.. Weer 4 km naar de Queenstr en dan weer terug
Eten lekker bij the Indian Cafe waar we gisteren ook al voortreffelijk hadden gegeten

Morgen gaan we naar de Oostkust, waar we walvissen gaan spotten! (H)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lea:
    23 januari 2024
    Genoeg beweging gehad vandaag.

Jouw reactie