Door Auckland zuidwaards naar de oostkust

6 januari 2024 - Hahei, Nieuw-Zeeland

Rond 9 uur vertrekken we bij Daniël en Jacky. We krijgen aanwijzingen hoe we het snelst en gemakkelijkst om Auckland heen kunnen rijden. Die instructies volgen we; geen tolweg, tamelijk  rustige wegen totdat Auckland zich laat zien. Druk is het al snel en het aantal rijbanen gaat naar 3.De meest linkse is voor in en uit voegen. Dat doen ze hier heel respectvol en rustig. Het lijkt wel alsof ze geen haast hebben. Heerlijk om zo te rijden. De tomtom geeft ook de goede aanwijzingen, want de hulp van de aanwijzingen van J&D hebben we niet meer.
Wat wel opvalt is dat er een hoog trailer percentage is. Ook de gewone autoos die trekken zijn van de erg grote SUV soorten. Lijkt wel als of elke NZ-er een boot en een joekel van een SUV heeft. Als we stoppen bij een wegrestaurant zien we een ander soort trailer bevolking. Oude stockcars. Er zijn er zelfs die de weg op mogen en niet per trailer vervoert worden. Ik kijk mijn ogen uit.

We rijden naar onze volgende bestemming een strand in een afgelegen baai van de Coromandel.

Het wordt echt niet rustiger op de weg en in het bergachtige gebied rijdt men met behoorlijke snelheid. Als je de bocht door bent staat er meteen een 80 of 100 km bord, nog geen 400 m moet je alweer vol op de rem… Maar er wordt hier toch wel rustig gereden. In het Coromandelgebied heeft de afgelopen jaren de tyfoon nog al huis gehouden dus veel bruggen zijn enkelvoudig te passeren. Soms is de brug niet erg goed te overzien en met de drukte..

We komen uiteindelijk bij ons B&B aan. Lekker aan de zee; erg rustig en een strandwandeling is meteen ons doel en daarbij als einddoel Lukes-kitchen het enige restaurant in de verdere omtrek, waar de mensen continu in de rij staan om aan de beurt te komen voor een tafeltje.

Wij eten vanavond lekker in de B&B….(H)

1. Lea:
    7 januari 2024
    Van de drukte naar de rust heerlijk op het strand!
  2. Jeannette de Graaf:
    7 januari 2024
    gezellig om te lezen hoor, nog heel veel plezier.
  3. Arda:
    7 januari 2024
    Lekker rustig aan, zo hoort het ook 👍