Een dagje aan het strand..

8 januari 2024 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Gisteravond hebben we samen met Carol gegeten. Ze had een stukje beef met gebakken aardappeltjes en groente gemaakt . Onderwijl kletsen we over van alles. Na een goede nachtrust, in NZ zijn de bedden groot en luxe, heeft Carol voor ons een uitgebreid ontbijt klaar gezet. Voor Hans een speciaal ei, wat hij de vorige avond al heeft besteld. Voor mij een gebakken ei. Lekker smikkelen van een bordje gesneden fruit. Het is zaterdagochtend en wat is er nu leuker dan ook hier te gaan hardlopen. In badpak loopt Liesbeth naar het (5 min. lopen) strand. Ze loopt eerst in rustig tempo de ene kant op en dan de andere kant. Het loopt heerlijk, voeten in het water en een fris windje en mooi uitzicht naar alle kanten. Het is bewolkt, maar de lucht voert met de zee een kleurrijk spel op. Iedere keer verandert de kleur van de zee. Liesbeth zegt tegen Hans: “Zou Mila deze mooie kleuren in haar kleurdoos hebben?”. Bezweet en voldaan neemt Liesbeth een duik in de zee. Gelukkig zonder bril op want er kwamen een paar stevige golven over haar heen. Heerlijk in de zee! Nee, in de Stille Oceaan. Hans maakt een strand wandeling en speurt en vindt mooie schelpen. We hebben zin in koffie en lopen naar het dorp over het strand. Bij de koffie annex restaurant is het druk. Het is nog vakantietijd voor de Nieuw- Zeelanders. Vele hebben achter hun auto een boot hangen. De koffie en de panini zijn lekker. De rest van de middag besteden we aan een uitgebreide wandeling over het strand , maar dan de andere kant op. Er is hier ook een strook duin, dat beschermd wordt met geplant helm gras. We zien hoe plezierboten met een tractor het water in gelaten worden of uit het water worden gehaald. Allemaal zo anders als bij ons. `s Avonds eten we kip, rijst en groente. Carol heeft er weer werk van gemaakt. Na het diner lopen we nog even over het strand. De zon gaat al onder. Morgen rijden we verder. Wat een fijne tijd hebben we hier gehad! (L)

1. Lea:
    9 januari 2024