Naar het zwavelmeer

8 januari 2024 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Na weer een fantastisch ontbijt bij Carol gaan we op weg naar het zwavelmeer. We nemen op het schiereiland de andere kustweg naar het zuiden. Bij Coromandel even de twijfel tanken of door naar Thames (een plaats geen rivier). Doorrijden maar misschien is er onderweg wel een tankmogelijkheid aan de linkerkant..
Ook dit is weer een erg mooie weg alleen is het zondag en alle Aucklanders gaan weer naar huis. Druk dus, en dat ook nog op een weg die soms alpine vormen aan neemt. Hier zetten ze de advies snelheid voor de bochten alvast op het bord, een goede hulp voor de coureur in mij..
Thames is toch iets verder weg dan we dachten, dus het aantal nog te rijden km’s neemt langzaam een verontrustend getal aan. Maar dan wordt de weg rechter en dient Thames zich aan. Tanken en een kopje koffie in het centrum.
Bij de koffie raken we aan het tafeltje gezellig in gesprek met een ouder stel, neef en nicht.
Een leuk gesprek over namen en hun herkomst.
Als je de koffie besteld en betaald hebt krijg je een vlaggemast met een nummer en kun je gaan zitten, de koffie komt als deze klaar is. Op zich een goed systeem, het geeft ook gelijk de tijd voor een praatje.
We maken onderweg nog een tussenstop bij een waterval, maar deze weet ons niet te imponeren, wordt ook gebruikt voor raften.
Het vinden van het hotel is geen probleem alleen het bereiken ervan kost enige hoofdbrekens, De tom tom zegt midden op de vierbaansweg bestemming bereikt en 1 km verderop is pas een stoplicht… Na 3 x een rondje gereden te hebben zijn we eindelijk op de parkeerplaats van het hotel in de klasse van van der Valk, wat groot. Ook het uitzicht van de kamer is belabberd.
Bij de receptie helpen ze ons goed met het bevestigen van de wandeling door het regenwoud morgen. Das geregeld, het stadje in voor een biertje (een soort rechtsgebouw dat nu een pub is); erg lekker die hazy pale ale hier.
We eten in de Italiaan in de eetstraat een soort westelijk handelsterrein, maar dan in de openlucht. (H)

1. Jeannette de Graaf:
    10 januari 2024
    Mooi verhaal,
  2. Frits Quispel:
    10 januari 2024
    Zijn je ge-appte foto’s van dat zwavelmeer?
    Prachtige omgeving! Veel zwavel te ruiken?