Van Milford sounds naar de Catlins

5 februari 2024 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Vandaag rijden we weg uit Te Anau, maar niet voordat we eerst getankt hebben. Zoveel tankstations zijn er niet onderweg. Het doel vandaag is Kaka Point, gelegen in het gebied de Catlins. De afstand is ongeveer 230 km. Op de kaart gezien rijden we van de westkust naar de zuidkust. Het landschap is vrij vlak met wat heuvels en hier en daar weiden met jawel schapen. We drinken koffie in een café, dat tevens een soort vintage winkel is. Leuk om even rond te kijken. In Kaka Point is ons motel snel gevonden. De kamer, keukentje en badkamer zijn ruim en licht. Daarbij zijn er 2 schuifdeuren naar een terras. Helaas is het te winderig en te fris om daar te zitten. Maar we hebben uitzicht op de zee en het strand.
Eerst moeten we het diner regelen. Er is maar 1 restaurant in deze plaats. We hebben geluk: om 5.45 is voor Elizabeth een tafel voor 2 gereserveerd; de laatst beschikbare tafel voor de avond.
Op naar het strand. Heerlijk uitwaaien en genieten van de mooie lichtval op de zee. Op het strand ligt veel aangespoeld zeewier en weinig schelpen. Toch speurt Hans naar schelpen en zo waar hij vindt een handje vol. Er staat een stevige branding waar jongelui aan het surfen zijn. Een dreigende donkere lucht zorgt ervoor dat we nat worden van een buitje. Kunnen we tegen. En kijk daar is een mooie regenboog. Hans maakt een foto van Liesbeth als ze net onder de kleuren van de regenboog staat. Liesbeth zoekt die pot met goud.
Het eten is lekker en zowaar er is weer een regenboog. Na het eten lopen we weer over strand tot de rivier en weer terug. Heerlijk! En dan te bedenken dat aan de andere kant van dit water de zuidpool ligt. Niet voor te stellen.
`s Avonds kunnen we vanuit onze kamer een vuurtoren zien branden. Morgen is een vrije dag en dan willen we deze mooie kust met veel bezienswaardigheden verkennen.(L)

1. Lea:
    7 februari 2024