Queenstown.

2 februari 2024 - Te Anau, Nieuw-Zeeland

We hebben gisteren in Queenstown al de onderdelen voor een ontbijt gekocht, want we hebben een keukentje. Brood hadden we nog en (6) eitjes en salami met de plungercoffee dat moet lukken. Elk motel tot dusver heeft wel een keukentje met een waterkoker en een broodrooster. Dat is ook wel nodig want bij sommige motels durven ze 35$ te vragen voor 2 sneetjes brood en wat jammetjes in plastic.
Een groot verschil met sommige B&B’s waar je een uitgebreid ontbijt krijgt en waarbij gevraagd wordt of je nog een eitje (hoe klaargemaakt..) wilt hebben. We krijgen de indruk dat zodra de vraagprijs van het ontbijt boven de 30$ pp is ze het niet bij geboekt hebben zodat je zelf de keuze hebt of je het wilt hebben of gewoon ergens langs de weg een Bakery binnen gaat om een koffie met een sandwich of zo te nemen. Ben je toch wel goedkoper uit.
We bakken een eitje en roosteren 2 boterhammen en smikkelen lekker ons ontbijt met koffie.
Dan lopen we naar Queenstown, we hadden gisteren besloten dat we afhankelijk van het weer een boottocht of de kabelbaan zouden nemen.
Het is helder weer dus we besluiten de kabelbaan naar boven te nemen. De kabelbaan is in transitie om nog beter voor de komende decennia te voldoen. Dat betekent dat de gondels al verbeterd zijn. Van 6 naar 10 personen en natuurlijk ook alle faciliteiten voor de downhillmountainbikers.. Sommige gondels (om de 10)zijn speciaal voor de mountainbikers. Die een dagkaart hebben om iedere keer weer naar beneden te storten..Je moet het maar leuk vinden. De helling is erg steil.
Ook boven is alles nog een bouwplaats maar er is nog steeds een verkooppunt van souvenirs en een restaurant Ook is er nog een stoeltjeslift omhoog die aansluit op een soort rodelbaan (Sleetjes met een stuur) waarmee je op en neer kun gaan. Zonder thrills kun je iets niet bezoeken hier in NZ. We lopen een rondje en gaan weer naar beneden.
Oja we wilden hier ook de was doen dat was niet duur maar dat ging niet erg van een leien dakje, dat vertraagde onze daginvulling wel. De machine hield zich niet aan de aangegeven tijd. Een behulpzame employe van het hotel heeft onze zorgen overgenomen en toegezegd dat onze was klaar op de kamer zou staan al we terug zouden komen. Wat dus ook zo gebeurde.
Na de lunch aan de haven hebben we weer een wandeling gemaakt om het schiereiland tegenover Queenstown. Tegen de avond zijn we teruggegaan naar het hotel en hebben we besloten daar in het restaurant te gaan eten. Dat was ook erg lekker!

Morgen gaan we naar Te Anau en de milford sounds waar we een complete dag invulling hebben. (H)

1. Lea:
    2 februari 2024
    Wasje weer klaar en hobbelen maar!

Jouw reactie