Rijden door schapenland..

3 februari 2024 - Muriwai, Nieuw-Zeeland

Vandaag vertrekken we uit Queenstown na een ontbijt op de kamer. Na het drukke Queenstown is het heerlijk rustig rijden richting Te Anau.Dat is 170 km en ongeveer 2 uur rijden. Wat opvalt, zijn de vele schapen in grote groepen bij elkaar. Soms staan er ook koeien in de wei: zwart/wit, helemaal zwart of zwart met een lichte rug. O, ja Lakenvelders hebben we ook gezien. Het motel is snel gevonden met de tom tom. De kamer is nog niet klaar. Maar we checken alvast wel in. Door een mooi aangelegd park met veel verschillende hoge bomen lopen we naar het centrum, waar we wat eten en drinken. Te Anau ligt aan het Lake Te Anau en daar gaan we natuurlijk even kijken. In het water drijven 2 vliegtuigen en even later stijgt er 1 op vanaf het water. Bij een Art winkeltje staan 2 stoeltjes buiten. Op een ligt een breiwerk van gekleurde schapenwol. Op de andere een bordje met de tekst: neem gerust een zen momentje en brei een pen. Dat laat Hans zich geen 2 keer zeggen. Hij gaat zitten en zegt: Ik brei 2 pennen.
Liesbeth bekijkt de winkeltjes en raakt in gesprek met een jonge Duitse vader, die zijn 8 maanden oude dochtertje op de arm heeft. Het kindje wil wel naar mij lachen. Wat een lief gezichtje en mooie ogen. Ondertussen is Hans aan een nieuw bolletje wol begonnen. Van het gebreide wordt een wandkleed gemaakt. Dat zien we in de winkel hangen. Hans heeft als man natuurlijk ook bekijks en aanspraak. Al met al erg leuk!
Morgen gaan we met de organisatie Trips en Tramps een excursie maken naar de Milford Sounds. We willen ze laten weten dat we morgenvroeg klaar staan om 8.00 uur. Het adres is snel gevonden op de stadsplattegrond. Maar het blijkt een heel eind lopen te zijn en het is warm. We lopen door een buitenwijk. In Nieuw-Zeeland kennen ze geen nieuwbouwwijken met rijtjeshuizen. Ieder huis is een vrijstaand huis met alle kamers op de begane grond. Hoogbouw kennen ze ook niet. Soms heeft een hotel meerdere verdiepingen. De straten zijn breed en er rijdt bijna geen verkeer. De organisatie heeft geen kantoor maar een soort garage op
 een bedrijventerrein. Dat kwam even vreemd over. De dame stelt ons gerust: we worden morgenvroeg opgehaald.

Er zijn veel accommodaties in Te Anau; omdat dit het uitgangspunt voor een bezoekje aan de Milford Sounds is; dus zijn er ook veel toeristen die net als wij een hapje willen eten. Veel restaurants zitten vol. Dan maar bij een afhaal-Italiaan eten tussen de Nederlanders. We zitten in een verlopen zaakje, maar het eten is lekker. Op de kamer bereiden we ons voor op de dag excursie. Liesbeth zet de wekker voor morgen 6.45 uur; om 8 uur worden we opgehaald.(L)

1. Jeannette de Graaf:
    5 februari 2024
    Ik zie Hans zitten breien, ik heb ook nog foto's van een of ander weekend, ik vond het knap.
  2. Lea:
    7 februari 2024
    Gezellig zo een pennetje breien. 👍🏻

Jouw reactie