Rust(?)dag in Wanaka

29 januari 2024 - Clyde, Nieuw-Zeeland

Aangezien we een erg nieuw Motel hebben; hebben we gisteren al weer eens NZ toast brood gekocht. We hebben een mooie Delongi broodrooster en een idem waterkoker. Het keukentje is goed geoutilleerd. Zelfs een kleine afwasser ontbreekt niet.

Naast het brood hebben we ook ham en salami ingeslagen. Tomaatjes en bananen dus wie doet je wat, zelfs voor plungercoffee hebben we een zak gevonden. Lekker in onze eigen ruimte ontbijten.

Na het ontbijt gaan we de afdaling naar Wanaka maken; we hebben ons voorgenomen om ook hier een stukje van het schiereiland te verkennen.
Alleen heeft het vannacht behoorlijk geregend en nu staat er een stevige wind, die ook nog in volle kracht over het meer komt aangeblazen. De temperatuur is rond de 14-16 graden maar voelt kouder..door de wind. We kijken wat rond; drinken een flat white en een dubbele short black en dwalen af naar de waterkant. Daar is vanuit het centrum een prachtig plankier aangelegd met planten en waterpartijen. Prachtig. Ook de huizen/appartementen stralen een zekere prijsklasse uit. Geen wonder de jachthaven ligt er beneden. Maar in de jachthaven is een groot deel afgeschermd voor nestbakken op het water waar futen aan het broeden zijn. Elk nestkastje is weer anders beschilderd. Na de jachthaven is het plankier beëindigd en loopt er een wandelpad langs het meer. Dat blijven we volgen, we lopen een beetje in de luwte van de bomen. Na de kop van het schiereiland draaien we om en gaan terug naar Wanaka-centrum. Aan het eind van het plankier ploffen we neer op een terras en eten een heerlijke verse salade, met minispinazie en venkel. Erg lekker. We bekijken nog wat winkels en lopen terug naar het motel. S avonds gaan we weer eten bij de Italiaan. Ze kennen ons nog van gisteren. Nu zitten we binnen en kunnen we een oude film met Marcello Mastroianni zien die op een scherm boven de bar wordt vertoond in losse scenes. Leuk om te zien.
Na de koffie weer omhoog naar het motel. Morgen gaan we naar Clyde..(H)

1. Lea:
    29 januari 2024