Op naar Wellington en de ferry..

18 januari 2024 - Picton, Nieuw-Zeeland

We hebben nog een keer een continental breakfast, dat in de (koel-)kastjes klaar staat. Evenals alle hulpmiddelen; waterkoker, toaster en natuurlijk wat boter en jammetjes. En 4 boterhammen in het plastic. Die boterhammen kennen we al van het begin, dikker gesneden dan onze bakkers doen; maar kleiner van formaat. Ze passen precies in de toaster en zijn verkrijgbaar in volkoren licht en wit. Hier hebben we ze in licht volkoren. We hebben in de winkel ons lekkere salami aangeschaft want al die jammetjes ligt ons niet zo goed.
Lekker getoast brood met salami.. Lekker.
We laden de auto in en laten wat geld in de envelop achter. De receptie is nog niet open en we hebben een fles pinot gris gedronken.

Op weg naar Wellington. De tocht zou niet zo lang zijn, nog geen 100 km, dus we kunnen nog veel van Wellington zien.

De weg echter is een erg bochtige weg over een bergrug. Dat vergt even wat meer dan alleen sturen. Zeker met het vele verkeer. Na een uur rijden we Wellington binnen, we hadden al gekeken waar ons hotel zou liggen dus dat was kat in’t bakkie, bij het hotel was een parkeerplaats dus wie doet je wat…
Nou de ingang van de parkeerplaats stond niet aangegeven dus wij rijden er voorbij, parkeren in een aangrenzende straat. We lopen naar het hotel en onze kamer is om 10 uur ’s ochtends al beschikbaar. Auto naar de parkeerplaats, tassen pakken en op naar de 11e verdieping met een schitterend uitzicht over de haven van Wellington.

We gaan meteen Wellington in om ons aan te melden voor de Ferry. Als dat gedaan is bij de I point, krijgen we ook een suggestie waar het lekker eten is. Nou dat is niet tegen dovemansoren gezegd.

Lekker Maori-keuken gegeten. Hier gaan we vanavond ook naar toe als deze open is, zo goed is’t bevallen.

Lekker slenteren over de kaden van Wellington, deze zijn al vanaf 1980 onderwerp van een komplete reconstructie. Alle Sheds (pakhuizen) zijn in de loop van de jaren aangepakt. Het geheel geeft een heel mooie havenbeleving. Dat trekt ook erg veel toeristen. Die van alles kunnen doen van kanoen, tot boulderclimbing. Fietsen; Jan Plezier, steppen noem maar op.

Later op de dag valt ons ook op dat de fietspaden groen zijn en de stadsbussen hebben een fietsendrager voorop de bus…

Na het avondeten, nog snel gekeken hoe nu bij de ferry te komen en de laatste goed bestede dag op het noordereiland zit erop.

Morgen begint het Zuidereiland avontuur….(H)

1. Frits Quispel:
    18 januari 2024
    Gaan jullie nog naar een typisch Maori evenement, zoals kanowedstrijd of dorp of dans?
  2. Lea:
    21 januari 2024